Maandag 30 augustus 2021 Laatste dag in Bishkek

30 augustus 2021 - Bishkek, Kirgizië

Deze dag staat in het teken van de voorbereidingen voor de terugreis naar huis. De inhoud van de koffers wordt gereorganiseerd en ontdaan van stof dat tijdens het rijden over de dirt roads overal in is gewaaid.

De vliegtickets zijn geconfirmeerd, de taxi naar het vliegveld is besteld, de mondkapjes en het coronapaspoort liggen klaar en de gezondheidstest zijn ingevuld. De Oezbeekse keramische kommetje en borden pakken we goed in, net als de andere souvenirs.

Han en Wendy en hun kids hebben we aan het begin van de reis leren kennen en later zijn we nog een dagje met hun opgetrokken tijdens het Birds of Prey festival.

Zij nodigen ons uit voor een diner bij hun thuis. Ze wonen al 7 jaar in Bishkek waar Han zijn werk heeft. Toevallig wonen ze in dezelfde buurt als ons hostel en kunnen we er lopend naar toe. Het wordt een hele gezellige avond waarbij we elkaar beter hebben leren kennen. De wens is uitgesproken om elkaar weer te ontmoeten in Nederland of Kirgizië.

Het vliegtuig vertrekt op 31 augustus om 06.00 uur Nederlandse tijd. We hebben een tussenlanding in Istanbul en ’s avonds zijn we weer thuis in Nederland.

Wij hopen dat jullie op de denkbeeldige achterbank van de Delica, ook zo hebben genoten van onze belevenissen en avonturen van deze bijzonder mooie reis.

Liefs van Bas en Margit