Reisverslag Kirgizië augustus 2021 Vliegreis van Amsterdam naar Bishkek

7 augustus 2021 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Eindelijk mogen we weer op vakantie naar Kirgizië. Het wordt onze 4e keer naar dit bijzondere land met zijn prachtige natuur en vriendelijke mensen.

De vliegreis op zaterdag 7 augustus verloopt soepel met Turkish airlines. Het corona paspoort wordt amper gecontroleerd en naar de extra PCR test wordt al helemaal niet gevraagd. De vlucht van Istanbul naar Bishkek is helemaal volgeboekt. 1,5 Meter afstand houden van elkaar is absoluut onmogelijk. Mondkapjes dragen in het vliegtuig is verplicht maar veel mensen hebben deze onder de neus of kin hangen.

In Bishkek slapen wij in hostel Tunduk. Een enorme grote kamer, nummer 12 met airco. Buiten is het 34 graden en daar hebben we op zondag 8 augustus maar weinig van gemerkt. We zijn zo moe van de vliegreis en alles wat we de laatste tijd hebben meegemaakt dat we de hele dag rustig aan hebben gedaan om startklaar te zijn voor de nieuwe ontdekkingsreis over de off-road wegen door Kirgizië.