Nog 8 dagen

26 mei 2019 - Zevenaar, Nederland

Bijna is het zover, vorig jaar september 2018 hebben Bas en Margit weer een retourticket gekocht naar Bishkek, de hoofdstad van Kirgizië of ook wel Kyrgystan genoemd. Alweer zullen jullie misschien denken. Ja, want wij zijn nog lang niet uitgekeken op Kirgizië en zijn buurlanden. We zijn "een soort van verliefd" geworden op dit land met zijn Hemelse bergen en gastvrije mensen. Niet dat we lang blijven in dit land want dat laat het reisschema niet toe. We gaan dit jaar een rondje maken door 3 landen en Bishkek is het start- en eindpunt van de reis. Hier kennen we de weg en slapen bij Nurik in Friends Guesthouse.  Bij Igor en Anna hebben we weer een 4 x 4 Mitsubishi Delica voor 21 dagen gehuurd. Een auto die ruig terrein aankan want we hebben weer een reis uitgestippeld waarbij je moet kunnen vertrouwen op de auto. Het zal jullie dan ook vast niet verbazen dat het zeker geen doorsnee reis zal worden. Wij houden er nu eenmaal van om naar (afgelegen)plaatsen, steden en bergketens enz. te gaan waar maar weinig toeristen komen. Maar wees gerust, we hebben ons heel goed voorbereid en ingelezen en de meeste hotelletjes en guesthouses zijn al geboekt. Maar 1/3 van de reis zal een groot avontuur worden waarbij wij letterlijk afgesneden zullen zijn van de wereld. Dit voelt voor ons ook niet helemaal oké want dit jaar gaan onze kids (Gitta en Lars) niet meer mee en dat zal voor iedereen wel even wennen zijn. Daarom hebben we een satelliettelefoon gehuurd in Nederland zodat we in noodgevallen toch bereikbaar zijn. Lijkt het je leuk om ons te volgen op deze bijzondere reis door Centraal Azië, meld je dan aan en je krijgt automatisch een bericht in je mailbox als wij een nieuw verhaal publiceren.

1. Mona:
    27 mei 2019
    Heel veel plezier, geniet ervan en Cody gaat ook lekker met ons op reis.
    Niet zo ver maar voor hem een heerlijke plek waar hij lekker kan zwemmen
  2. Marian Keijsers:
    27 mei 2019
    Geniet van jullie avontuur en op afstand geniet ik graag met jullie mee. Liefs Marian 😘😘
  3. Peter:
    27 mei 2019
    Hoe meld ik me aan? Zeer benieuwd.
    Ben zelf te volgen via garmin op https://eur-share.inreach.garmin.com/eenpersoonsmotorclub en via eenpersoonsmotorclub.waarbenjij.nu
  4. Sabina Kumeling:
    28 mei 2019
    Om je aan te melden ga je op 'profiel' daar kan je dan je email adres ingeven. Succes!
  5. Marga de Fretes:
    28 mei 2019
    Heerlijk genieten samen! Ik volg jullie! Xx
  6. Anja Weenink:
    29 mei 2019
    Ik kijk nu al uit naar jullie belevenissen. Een fantastische reis gewenst.
  7. Jan Booij:
    30 mei 2019
    Hoi Bas en Margit,
    Dat is vast even wennen zonder de kinderen. Heel veel plezier en avontuur op jullie reis.

Groet,
    Jose en Jan
  8. Hans Wacki:
    30 mei 2019
    Hoi Bas en Margit
    Lijkt mij leuk om jullie te volgen op jullie bijzondere reis. Veel plezier en avontuur gewenst met een behouden thuiskomst
  9. Lucy Weenink:
    2 juni 2019
    Wens jullie een mooi avontuur toe en geniet vanaf het thuisfront mee. Veel plezier
  10. Marja Van Sonsbeek:
    4 juni 2019
    Heel goede reis en geniet ervan