Maandag 9 augustus 2021 Van Bishkek naar Balykchy

9 augustus 2021 - Balykchy, Kirgizië

Maandag 9 augustus. De dag van vertrek met de Delica van Car Rental Kyrgistan! Voor de 3e keer huren wij bij Anna en Igor deze fantastische 4x4 terreinwagen om onze dromen te verwezenlijken met het rijden door dit bizar mooie land. De diversiteit van de landschappen, de vriendelijkheid van de mensen, de lokale markten, het avontuur en de rust maken dit land zo bijzonder voor ons.

Met 4 gloednieuwe banden met dik profiel, willen we dit jaar meer off-road wegen gaan rijden. 2 Franse mensen van Oun Travel hebben in 2020 een boek geschreven over deze onbekende wegen.

Het summum voor mensen zoals wij.

Tussen de hoofdstad Bishkek en Balykchy aan het Issyk-Kul meer, ligt langs de historische zijderoute de  Konorchek Canyon. Vooral tijdens de ondergaande zon, kleuren de door water en wind uitgeslepen kloven van zandsteen rotsen dieprood. Je waant je in een sprookjeswereld. Wij rijden tot bovenop het bergplateau, met uitzicht over het gehele gebied. Een steile afgrond houdt ons echter tegen om nog verder te rijden over de bergweiden.

Het begint al te schemeren en helemaal verrukt over het mooie landschap, rijden we dezelfde weg terug. In Balykchy slapen we in een super schoon guesthouse Tian Shan.

Alle opbrengsten in dit leuke onderkomen gaan naar de minderbedeelde mensen voor educatie. Kirgizië behoort tot één van de armste landen ter wereld.